Az autók felének nem lehetséges casco biztosítást kötni, ezért nem.


A szerződők 22 százaléka nyolc évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást, a megkötött szerződések mellé 30 százaléknyian kiegészítő biztosításokat is kötöttek.

Az új autók átlagos cascodíja az év első kilenc hónapjában 254 ezer forint volt, ami 1,6 százalékos csökkenés tavalyhoz képest, miközben azok az ügyfelek, akik használtautó-vásárláskor kötöttek cascoszerződést, átlagosan 219 400 forintot fizettek, ami 3,8 százalékos csökkenés.

A legnagyobb megtakarítást, átlagosan 173 100 forintot, azok a gépjárműtulajdonosok realizálták, akik az autójuk biztosításának évfordulója alkalmával váltották meg a szerződésüket. Az online módon kötött casco biztosítások éves átlagdíja 165 100 forint, ami lényegesen alacsonyabb a piaci átlaghoz képest. Ennek oka, hogy az évfordulós szerződések jellemzően kedvezőbb árakat kínálnak, és nagyobb arányban köttetnek ezen a digitális platformon.

Továbbra is probléma, hogy a hazai autóknak csupán ötöde rendelkezik cascobiztosítással, pedig a lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakrabban bekövetkező elemi károkra - vihar, jégverés, áradás - kizárólag a casco nyújt fedezetet.

A biztosítottsági hányad alacsony szintjének egyik magyarázata abban rejlik, hogy a biztosítók általában csak 15 éves korig kínálnak casco biztosítást az autók számára. Ezért a hazai autópark, amelynek átlagéletkora 16,3 év, több mint felének eleve nincs lehetősége a biztosításra, mivel már túl van a biztosítható korhatáron.

Related posts