Vitézy László éles kritikát fogalmazott meg Lázár Jánosék terveivel kapcsolatban, különösen az Újpest új stadionjának ügyében. A helyzet körüli feszültségek és ellentmondások világosan megmutatják, hogy nem csupán építkezésről van szó, hanem a sport és a

Vitézy Dávid éles bírálatot fogalmazott meg az Építési és Közlekedési Minisztériummal szemben, amiért az új Újpest-stadion építése mellett nem történt komoly előrelépés a környék tömegközlekedési infrastruktúrájának fejlesztésében. Véleménye szerint a jelenlegi helyzetben nem lesz fenntartható megoldás a több tízezer néző egyidejű közlekedésére és parkolására az esti mérkőzések alkalmával.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője, közösségi oldalán osztotta meg véleményét a Lázár János tárcája által közzétett új rendelettervezetről. Szerinte az Újpest új focistadionjának megépítése komoly problémát jelent, mivel azt bármiféle tömegközlekedési fejlesztés nélkül tervezik. Ez a megközelítés nemcsak meglepő, hanem várostervezési szempontból is aggasztó hiányosságokat mutat.
A politikus véleménye szerint Európa vagy Ázsia fejlett területein egy ekkora forgalmat generáló létesítmény csakis nagy kapacitású, kötöttpályás közlekedési rendszerek közelségében kaphatna engedélyt. Egy 18-22 ezer fős stadion működése, különösen a késő esti mérkőzések alkalmával, óriási közlekedési terhelést jelent, amelyet komolyan figyelembe kell venni a tervezés során.
Vitézy azzal szúrt oda Lázárnak, nehéz eldönteni, hogy a kormány valóban nem érti a korszerű várostervezés alapvetéseit, vagy csak nem érdekli, hogy Budapest hogyan fog működni egy ilyen beruházás után.
Az új, 18 ezer férőhelyes stadion, amely a jövőben akár 22 ezerre is bővíthető, a Fóti út 141. szám alatt fog megépülni, közvetlenül egy családi házas lakóövezet szomszédságában. Ratatics Péter, a klub elnöke nyáron bejelentette, hogy az Újpest új otthonra költözik, a Megyeri úti Szusza Ferenc Stadiont pedig egy modernebb helyszín váltja fel. A klubban tavaly részesedést vásárló Mol cég már bemutatta az új stadion tervezetét, amelyhez látványtervek is készültek.
Vitézy véleménye szerint a kiemelő rendelet csupán azt stipulálja, hogy minden 45 férőhely után egy új parkoló létesüljön. Ennek alapján néhány száz parkolóhelyet terveznek, hogy megfeleljenek a több tízezer fős forgalom igényeinek.
"A tervezetben egyetlen szó sincs a tömegközlekedés fejlesztéséről. Elvileg 15 perc sétával elérhető a Rákospalota-Újpest vasútállomás, de nincs megfelelően kiépített gyalogos kapcsolat ilyen tömegek kezeléséhez, és késő este itt már nincs sűrű vonatforgalom, az infrastruktúra nem alkalmas célvonatok indítására, és a peronok is túl szűkek egy nagyrendezvény utáni tömeg biztonságos kezeléséhez. Az állomás teljes felújítására a kész tervek már régóta megvannak, de Lázár János három éve ezt a projektet is leállította" - emlékeztetett.
A frakcióvezető egy valódi megoldásként említi azt a korábban leállított tervet, amely a 3-as metró meghosszabbítását célozta meg Rákospalota-Újpest érintésével Káposztásmegyer irányába. Azonban mivel ennek a projektnek a költségei meghaladják a stadion teljes árát, így valószínűtlen, hogy ez valaha megvalósulna. Vitézy abban bízik, hogy ha Lázár János nem is, de a klub és a MOL végre felismeri, hogy egy ilyen nagyságrendű stadion önálló működése nem lesz fenntartható.