Vitézy Dávid felidézte, hogy Lázár János két évvel ezelőtt tíz vidéki vasútvonal leállítását jelentette be.

A fővárosi politikus véleménye szerint a Fidesz lényegében átvette a Gyurcsány-Bajnai-kormány 2009-es közlekedési megszorító intézkedéseit, mintha csak egy tükörkép lenne.
Ma két éve, hogy Lázár leállította 10 vidéki vasútvonal működését. Az ígéreteik szerint a vonatokat csupán ideiglenesen pótolják buszokkal, de azóta is így maradt - osztotta meg csütörtöki Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid. A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője és egykori közlekedési államtitkár felidézte, hogy ezen a napon két éve az utolsó vonaton ült Komló irányában, ahol sok száz utas és vasutas egyaránt búcsúzott a vasúttól a 26 ezer lakosú városban. - Én már akkor is és most is ott voltam a tiltakozók között, amikor vidéki középvárosok, mint itt is, 127 év után elveszítették a kapcsolatukat az ország vasúti hálózatával - tette hozzá.
Vitézy összehasonlította a jelenlegi közlekedési megszorításokat és leépítéseket a több mint másfél évtizeddel ezelőtti helyzettel. Megjegyezte, hogy utoljára 2009-ben zártak be vasútvonalakat Magyarországon, ami akkor a Fidesz heves ellenállását váltotta ki. Most, 14 év elteltével, Lázár János ugyanazokat az eszközöket és hazugságokat használja, mint ami ellen a Gyurcsány-Bajnai kormány idején tiltakoztak. Vitézy részletesen felsorolta a bezárt vonalakat, hogy emlékeztessen minket a múlt fájdalmára:
A 38-as számú Nagyatád-Somogyszob-vasútvonal egy különleges közlekedési kapcsolat, amely a festői Somogy megye tájain keresztül vezet. Ez a vonal nem csupán közlekedési lehetőséget kínál, hanem lehetőséget ad az utazóknak, hogy felfedezzék a környék természeti szépségeit és kulturális értékeit. A vonatút során a látogatók gyönyörködhetnek a zöldellő mezőkben, a csendes falvakban és a helyi hagyományokban, amelyek a régió gazdag történelmét tükrözik. A Nagyatád és Somogyszob közötti utazás nem csupán egy egyszerű közlekedési élmény, hanem egy igazi kaland is, amely során az utasok felfedezhetik a vidéki élet varázsát.
47-es számú Dombóvár-Komló-vasútvonal
A 78-as számú Balassagyarmat és Ipolytarnóc közötti vasútvonal egy érdekes és festői útvonal, amely a gyönyörű tájakon keresztül köti össze a két települést. Ez a vonal nemcsak a közlekedést szolgálja, hanem lehetőséget nyújt a természet szépségeinek felfedezésére is, hiszen a vonatút során a látogatókat elbűvölő panorámák és változatos természeti környezet várja. Az utazás során a helyi kultúra és történelem is megelevenedik, hiszen a vonal mentén számos érdekes látnivaló található, amelyek gazdagítják az utazás élményét.
89-es számú Nyékládháza és Tiszaújváros közötti vasútvonal egy különleges közlekedési kapcsolatot teremt a két település között. Ez a vonal nem csupán a helyi közlekedést szolgálja, hanem lehetőséget nyújt a környék felfedezésére is. A vonatút során a táj gyönyörű panorámájában gyönyörködhetünk, miközben a természet és a vidéki élet szépségeit élvezhetjük. A vasútvonal fontos szerepet játszik a térség gazdasági és társadalmi életében, összekapcsolva a közösségeket és elősegítve a fenntartható közlekedést.
A 98-as számú Abaújszántó-Hidasnémeti vasútvonal egy különleges közlekedési összeköttetést biztosít, amely a festői tájakon keresztül szeli át a környéket. Ez a vonal nemcsak a két települést köti össze, hanem a vidéki élet varázsát is magában hordozza, lehetőséget adva a helyi lakosoknak és a látogatóknak, hogy felfedezzék a régió természeti szépségeit és kulturális örökségét. A vonatút során az utasok gyönyörködhetnek a zöldellő dombokban és a csillogó patakokban, miközben a múlt és a jelen találkozásának tanúi lehetnek.
103-as számú Karcag-Tiszafüred-vasútvonal
A 114-es számú Mátészalka és Csenger közötti vasútvonal egy különleges közlekedési kapcsolatot biztosít a két település között. Ez a vonal nem csupán a helyi utazás lehetőségét nyújtja, hanem a régió kulturális és gazdasági életében is jelentős szerepet játszik. A festői tájakon átvezető vonatozás élménye pedig minden utazó számára felejthetetlen pillanatokat kínál.
121-es számú Újszeged-Mezőhegyes
A 125-ös számú Mezőhegyes és Battonya közötti vasútvonal egy különleges közlekedési kapcsolatot teremt a két település között. Ez a vonal nem csupán a helyi közlekedést szolgálja, hanem a térség gazdasági és kulturális életére is jelentős hatással bír. A vonalon utazva az utasok gyönyörködhetnek a festői tájakban és felfedezhetik a vidéki Magyarország szépségeit. A vonatjáratok rendszeres közlekedésének köszönhetően a lakosság számára kényelmes és gyors lehetőséget biztosít a két település közötti közlekedésre. A vasútvonal jelentős szerepet játszik a helyi közlekedési hálózatban, összekötve a közösségeket és elősegítve a gazdasági fejlődést.
146-os számú Kunszentmárton-Lakitelek-vasútvonal
- A képeken is látható 47. Komló-Dombóvár vasútvonal jól kihasznált regionális vonal volt, egy kicsit is józan, és nem vasút- és vidékellenes közlekedési kormányzat fejlesztette volna, nem bezárja. A vidéki regionális vasúti közlekedés egész Európában reneszánszát éli, sok ország az előző évszázadban bezárt vonalak újbóli megnyitásán dolgozik - fűzte hozzá Vitézy Dávid, aki szerint a két évvel ezelőtti vonalbezárás szomorú tévút volt, és jól mutatja, mennyire lehet komolyan venni a most, a kampányban újra felhangzó nagy vasúti ígérgetést Lázár János részéről.
Lázár János tájékoztatása szerint az Európai Beruházási Bank (EBB) zöld utat adott a magyar hitelkérelemnek, lehetővé téve ezzel, hogy 800 milliárd forintot fordíthassanak vasútfejlesztési projektekre. A politikus véleménye szerint a jövőbeli vonatpótló járatok bevezetése elkerülhetetlen, így felesleges lenne a már meglévő járatok átcímkézése. Eközben a MÁV és az Orbán-kormány a vasúti mellékvonalak bezárásának terveivel is foglalkozik.