Vitézy Dávid a busztüzek kapcsán kifejtette, hogy Budapest jelentős összegeket fordít a közösségi költségvetésére.

A múlt héten a BKV vezetősége sürgős, átfogó tűzbiztonsági ellenőrzést rendelt el az összes autóbuszán, miután csupán két nap leforgása alatt két jármű lángra kapott, és egy harmadik esetében füstölt a motortér. Noha szerencsére senki sem sérült meg a balesetek során, Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy ezek az incidensek világosan rávilágítanak a BKV buszflottájának kritikus állapotára.
A korábbi főpolgármester-jelölt, aki a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetőjeként ismert, már korábban kifejtette, hogy szerinte milyen felelősség hárul a kormányra az aktuális ügyben. Most pedig Facebook-bejegyzésében osztotta meg gondolatait arról, hogy a főváros milyen lépéseket tehetne a helyzet javítása érdekében.
Ezen a nyáron frakciónk kezdeményezésére zajlik a közösségi költségvetés felülvizsgálata, amely során a budapestiek ötletei alapján a főváros évi 1 milliárd forintot költ el. Számos javaslatot fogalmaztunk meg annak érdekében, hogy a külső kerületekhez több forrást juttathassunk, illetve a projektek megvalósítását felgyorsíthassuk. Fájó, de el kell ismerni: Budapest jelenlegi helyzete mellett ez a cél irreális. Tarthatatlan. Fontos, hogy jövőre is legyen közösségi költségvetés, de csak abban az esetben, ha legalább 10 milliárd forintot biztosítanak a BKV beruházásaira és buszvásárlásra. Jelenleg Budapest annyit költ a közösségi költségvetésre, mint a BKV fejlesztéseire, és ez a helyzet tarthatatlan.
- írta Vitézy, hozzátéve, hogy tíz éve még évente 10 milliárd forint ment el a BKV beruházásaira, új buszok vásárlására, villamospályák felújítására, ám ez az összeg most tizedére csökkent.
Ahogy említette, a közösségi költségvetés egy izgalmas lehetőség, azonban Budapest esetében mostanában az alapvető működés finanszírozása is komoly kihívásokkal néz szembe.
Ebben a helyzetben a közösségi költségvetés nem előzheti meg az alapvető feladatok ellátását. Például, ha 120 millió forintot költünk a Széll Kálmán tér árnyékolására, vagy tízmilliókat szánunk egy értelmetlen kerékpársávra a Bajcsy-Zsilinszky úton, csupán azért, mert ezek az ötletek néhány száz vagy ezer szavazatot kaptak, miközben új buszokra nincs elegendő forrás, az teljesen aránytalan.
- írta Vitézy, aki azt javasolja, előbb a BKV buszflottájának megújítására, az állapotok javítására költsék a pénzt. "Akkor támogatjuk 2026-ban a közösségi költségvetés folytatását, ha a BKV beruházási kerete ismét eléri legalább az évi 10 milliárd forintot" - tette hozzá.