Veszprém irányába a nyári hónapok alatt nem közlekednek klimatizált vasúti kocsik | 24.hu

Lázár János januárban bejelentette, hogy új kezdeményezést indít a közlekedési szektorban: a klímagaranciát. Ennek lényege, hogy a jegyvásárlók már előre tájékozódhatnak arról, hogy a kiválasztott vonaton lesz-e légkondicionáló. Ez az információ a jegyvásárlás során egyértelműen fel lesz tüntetve, sőt, az applikációban is elérhető lesz, így minden utas pontosan tudhatja, mire számíthat az utazás során.
A MÁV-csoport nemrégiben bejelentette, hogy 2025. június 21. és augusztus 31. között, a főszezon ideje alatt, minden közforgalmú közlekedéssel elérhető településre klímával ellátott járatokat indít. Érdemes azonban megjegyezni, hogy ez sok esetben buszjáratokat jelent, mivel az ilyen típusú közlekedési eszközök is részei a fenntartható közlekedési megoldásoknak.
Szó sem lehet arról, hogy a legforgalmasabb vasútvonalak mindegyikén rendelkezésre állna klimatizált vasúti kocsi.
A MÁV által közzétett térkép alapján megfigyelhető, hogy Veszprém irányába nyáron nem közlekednek klimatizált vonatok. A tavaly decemberben bevezetett vágányzár következtében Budapest felől Szombathely és Zalaegerszeg helyett csupán Veszprémig közlekedő Bakony és Göcsej InterCity-járatok is kizárólag másodosztályú, légkondicionálás nélküli kocsikkal üzemelnek. Ezen kívül a Szombathelyről és Zalaegerszegről Ajkáig tartó járatok már eleve sebesvonatként közlekednek, így a gyorsaság és kényelem is háttérbe szorul.
A MÁV tavaly decemberben bejelentette, hogy a vasúti közlekedést felfüggeszti Veszprém és Ajka között a pálya állapotának romlása miatt. Ekkor azt ígérték, hogy a pályafelújítás körülbelül fél év alatt befejeződik. Azóta azonban a határidőt módosították, és most már csak az idei év végére tervezik a munkálatok befejezését.
Nem jár klimatizált vasúti szerelvény Győr és Veszprém között sem.