Turan Frici diadalmaskodott a Diósgyőr Rallyn, míg Német Gábor sajnos lemaradt a dobogós helyezésekről.

Turan Frici a Diósgyőrben megrendezett első szakaszon azonnal a mezőny élére ugrott, és végig meg is tartotta a vezető pozícióját. Az egyedüli kihívója, Német Gábor, sajnos defektet szenvedett, így nem tudta megközelíteni Fricit.
Vasárnap délután rögtön a Power Stage következett a Diósgyőr Rallyn, amely ezúttal nem a verseny utolsó szakasza volt, hanem az utolsó előtti. A mezőny másodszor ment végig Mályinkán, a 18.4 kilométer hosszú szakasznak pedig nem csak az ott megszerezhető pontok, hanem a végső győzelem szempontjából is nagy jelentősége volt.
Az első gyorsasági szakasz kezdete óta Turán Frigyes és Zsiros Gábor magabiztosan vezettek, 5.1 másodperces előnnyel várva az utolsó két gyorsot. Ha sikerült volna megőrizniük vagy akár növelniük is ezt a különbséget, akkor az üldöző Német Gábor és Németh Gergely duónak, a mindössze 6.4 km-es zárószakaszon, aligha lett volna esélye arra, hogy megelőzzék őket.
Turbulens csata bontakozik ki Diósgyőrben, ahol Turán Frici és Német Gábor méltó ellenfelekként küzdenek a győzelemért.
Az első mályinkai gyorsot Turán Friciék nyerték meg, 3.3 másodperccel megelőzve Németéket. Nos, az élllovas a Diósgyőr Rally 9. gyorsasági szakaszán is odapörkölt, az első idejéhez képest (9:52.7) 5.1 másodpercet javított (9:47.6). Aztán kiderült, hogy nem is kellett volna ennyire sietni, Németék ugyanis defekt miatt több mint 3 perccel később értek be, így nemcsak a győzelem reményéről mondhattak le, hanem valószínűleg a dobogóról is. Turán Frici fölényesen nyerte meg a Power Stage-et, és az utolsó gyorson már csak be kellett gurulnia a célba a győzelemhez.
Ifj. Kiss Lászlóék délelőtti kiesése Bükkszentkereszten váratlan fordulatot hozott, és úgy tűnt, hogy a harmadik helyért Tóth Tibor, Bodolai László és Trencsényi Vince csapata között éles verseny bontakozik ki. Azonban Németék defektje miatt a helyzet gyorsan megváltozott, és már a második helyért folyt a küzdelem. A Power Stage után a sorrend változatlan maradt, de a versenyzők közötti különbség tovább csökkent. Eközben Németék sajnos az ötödik helyre csúsztak vissza.
A Diósgyőr Rally záró gyorsasági szakaszán Németék remek teljesítményt nyújtottak, és sikerült egy helyet előrelépniük, megelőzve Trencsényi Vincéket, így a negyedik pozíciót szerezték meg. Tóth Tiborék megőrizték második helyüket, míg Bodolaiék a harmadik helyen fejezték be a versenyt.
Turán Friciék pedig legurultak az utolsó gyorson - azért a második helyre ezen a szakaszon is behozták a Škodát - és megnyerték a Diósgyőr Rallyt. "Nagyon örülünk, ugyanakkor sajnáljuk Gabiékat. Most nagyon lassan jöttünk. Nagyon boldogok vagyunk" - értékelt a célban a Diósgyőr Rally győztese.
A részletes eredmények ITT olvashatóak.
A Diósgyőr Rally nem hivatalos eredményei
1. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Škoda Fabia RS Rally2) 1:09:21.9
Tóth Tibor és Szabó József, a Škoda Fabia RS Rally2 volánjánál, +2:57.2-es idővel zárták a versenyt.
Bodolai László és Deák Attila a Ford Fiesta Rally2 volánjánál + 3:00.1 idővel érkeztek.
4. Német Gábor és Németh Gergely a Škoda Fabia RS Rally2 volánjánál +3:08.3 eltéréssel zárták a versenyt.
5. helyezett: Trencsényi Vince és Adorján Szabolcs (Škoda Fabia RS Rally2 Evo) +3:08.5 időtartammal.
6. helyen végzett Trencsényi József és Verba Gábor a Škoda Fabia RS Rally2 volánjánál, időeredményük +3:47.0.
7. Ollé Sasa és Ollé Rebeka a Škoda Fabia RS Rally2 Evo volánjánál +4:41.4-es idővel zárták a versenyt.
8. Vida Szabolcs és Petrovszki Dániel a Škoda Fabia RS Rally2 volánjánál +5:10.0 időeredménnyel zárták a versenyt.
9. ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter (Ford Fiesta Rally4) +7:24.2 másodperccel a verseny után.
10. Hevesi Norbert és Lipóczky Dániel teljesítménye a BMW E36 volánja mögött: 8 perc 9,3 másodperc.