Szlovákiában minden negyedik kisvállalkozás már átesett kibertámadáson.


A szlovákiai üzletemberek negyedét már sújtották kibertámadások, és ezek következtében 11%-uk anyagi veszteséget szenvedett el. Ezen felül 12%-uk vevői vagy megrendelői bázisa is csökkent, ahogy azt a Mastercard által végzett felmérés rávilágította.

A cégtulajdonosok körében 5-10%-os az a bizonytalan arány, akik nem tudják pontosan, hogyan védekezzenek hatékonyan az ilyen jellegű támadások ellen. Ezzel szemben a vállalkozók 74%-a elismeri, hogy sokkal szélesebb körű ismeretekre lenne szüksége a biztonsági intézkedések terén. Tízből nyolc megkérdezett azt nyilatkozta, hogy a csalásoktól való félelem miatt nem hajlandó bővíteni üzleti tevékenységét. Ráadásul 29%-uk úgy érzi, hogy ha kibertámadás érné őket, akkor komoly veszélybe kerülne a vállalkozásuk, és akár be is kellene fejezniük a működést.

"A vállalkozóknak sürgősen lépéseket kell tenniük az egyre fokozódó digitális csalások és támadások ellen, hogy megóvják üzleti tevékenységüket. Elemzésünk világosan rávilágított, hogy a megfelelő tájékoztatás, képzés és óvintézkedések elengedhetetlenek a védekezéshez" - nyilatkozta Jana Lvová, a Mastercard szlovákiai és csehországi vezérigazgatója.

Related posts