Kínában a külföldi mobiltelefonok teljesen eltűntek a piacról.


Egy helyi kutatóintézet elemzése alapján októberben a nem kínai eredetű okostelefonok eladása a távol-keleti országban drámaian visszaesett, szinte a felére csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Bár egyetlen hónap adatai alapján nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, Kína jelenlegi helyzete mégis figyelemre méltó. A Reuters beszámolója szerint a külföldi márkájú okostelefonok eladásai októberben majdnem 45 százalékkal csökkentek. Ez a drámai visszaesés új kérdéseket vet fel a piaci trendekről és a fogyasztói preferenciákról.

A hírek forrása egy kínai állami kutatóintézet jelentése, amelyet a Kínai Információs és Kommunikációs Technológiai Akadémia (CAICT) állított össze. Az adatok alapján az utolsó hónapban a külföldi gyártókhoz kapcsolódó forgalom 6,22 millió egységre csökkent, míg egy évvel ezelőtt még körülbelül 11,15 millió darab volt a forgalom volumene.

Az alma íze megváltozott, és most már savanykásan csípős lett.

A világ legnagyobb okostelefonos piacát adó Kína természetesen óriási jelentőséggel bír, amit a gyártók (külföldiek és helyiek) egyaránt igyekeznek a lehető legjobban kihasználni. A sajátságos működésű országban hagyományosan az Apple volt az egyetlen jelentős külföldi szállító, ám az amerikai cég az utóbbi időben nem találja a helyét Kínában.

A jelenlegi drámai esés hátterében számos tényező állhat. Az egyik legfontosabb oka, hogy körülbelül egy évvel ezelőtt kezdtek el terjedni olyan hírek, miszerint a pártállam nemzetbiztonsági megfontolások miatt korlátozni kívánja az iPhone-ok használatát bizonyos állami intézményekben.

Egy másik szempontból nézve a szeptemberben debütáló 16-os széria nem hoz sok újdonságot a kínai vásárlók számára, mivel az Apple mesterséges intelligencia funkciói jelenleg nem aktiválhatók az országban. Hasonló helyzet áll fenn az Európai Unióban is, ahol a szigorú szabályozások gátolják a fejlesztéseket. A helyzet legkorábban jövőre változhat, de ehhez az Apple-nek először egy helyi MI-partnert kell találnia.

Ami a teljes kínai okostelefonos piacto illeti, az egyébként egészen jól van. A CAICT adatai szerint októberben 29,67 millió darabra nőtt az értékesítés, ami 1,8 haladja meg az egy évvel korábbi teljesítményt. Ebből értelemszerűen az következik, hogy a helyi gyártók, köztük a tableteknél is feltámadni látszó Huawei, nagyon sokat tudott profitálni a külföldi konkurencia visszaszorulásából.

Related posts