Lázár János bejelentette, hogy 500 milliárd forintos keretből 32 kilométernyi autópálya építése valósulhat meg, ám a projekt megvalósításához magántőke bevonása is szükséges. Az új autópályaszakasz nemcsak a közlekedést könnyíti meg, hanem jelentős gazdas

A Budai-hegységen átvezető gyorsforgalmi út kivitelezése során állítólag a völgyhidak és alagutak jelentős mértékben megemelik a költségeket. A projekt, amely korábban 170 milliárd forinttal alacsonyabb költségvetéssel indult, már egyszer leállásra kényszerült - most viszont sokkal magasabb árral kell kalkulálni az újraindítás során.
Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, a LázárLive egyik friss adásában osztotta meg elképzeléseit az M100 gyorsforgalmi út megépítéséről, amelyhez magántőke bevonását tervezi. Ez a lépés különösen figyelemre méltó, hiszen korábban a miniszter állami finanszírozású beruházásként említette a projektet. A közbeszerzési eljárás kiírását 2025-re időzítik, és optimális körülmények között a kivitelezés 2026 végén kezdődhet el.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium a Világgazdaság érdeklődésére válaszolva bejelentette, hogy jelenleg folyamatban vannak az előzetes egyeztetések az M100-as út Esztergom és az M1 autópálya közötti összeköttetésének megvalósításáról, valamint a lehetséges finanszírozási lehetőségekről.
A tárca kiemelte, hogy az 1. számú főút és az M1 autópálya között megépülő 2x1 sávos főút, továbbá az M1 autópálya és az M100 autóút között kialakítandó teljes értékű csomópont a nagyszabású M100 projekt egyik fontos eleme. Ezt a fejlesztést azonban nem állami forrásokból, hanem a már meglévő koncessziós szerződés keretein belül valósítják meg.
Figyelembe kell venni, hogy a korábban meghirdetett, rendkívül költséges projekt pályázati kerete 335 milliárd forint volt, azonban a beruházási moratórium következtében 2022 tavaszán a megvalósítást felfüggesztették. Most, három év elteltével, a költségvetés már közel 170 milliárd forinttal emelkedett, és a kivitelezés három szakaszban fog megvalósulni. Az útépítő vállalkozások számára lehetőség nyílik arra, hogy a projektre együttesen, illetve külön-külön pályázzanak.