A Skoda elektromos versenyautója könnyebb, tágasabb és alacsonyabb kialakítással büszkélkedik.


A futómű egyedülálló újdonságokkal büszkélkedik: állítható sportfelfüggesztés, zárható differenciálművek és hidraulikus kézifék jellemzi, mindez a rallyautók dinamikáját idézi meg, különös figyelmet fordítva a Fabia RS Rally2 inspirálta élményre.

A Škoda tavaly bemutatott egy igazán izgalmas Enyaq RS tanulmányt, de most, a frissített alapmodellre alapozva, újra bemutatja, mit tudna nyújtani egy igazán lenyűgöző elektromos versenyautó.

Az RS Race Concept egyik legnagyobb erőssége a súlycsökkentés, hiszen körülbelül 320 kilogrammal könnyebb, mint a hagyományos Enyaq Coupé RS. E siker egyik titka a lenrostból készült innovatív biokompozit anyag, amely állítólag olyan merev, mint a szénszál, de környezetbarátabb megoldásokat kínál. Ebből az anyagból készültek a lökhárítók, sárvédők, tető és szárny, sőt az utastérben is bőségesen fellelhető: a műszerfal és az ajtókárpit is ezt az új, fenntartható anyagot használja. Az autó szélvédője és ablakai pedig polikarbonátból készültek, hozzájárulva ezzel a könnyebb súlyhoz és a modern dizájnhoz.

A megjelenését tekintve masszív szélesítésekkel, impozáns légbeömlőkkel és egy lenyűgöző diffúzorral van felszerelve. A visszapillantó tükrök kicsire vannak szabva, míg a hátsó szárny, ami elengedhetetlen, még inkább kiemeli dinamikus vonalait.

A 20 colos OZ Racing felnik mögött karbon-kerámia fékrendszer dolgozik, elöl tíz-, hátul négydugattyús nyergekkel. A beltérből kisöpörtek minden felesleget, helyükre bukócső, Atech kagylóülések hatpontos övvel, gyorskioldós versenykormány és tűzoltórendszer került. A digitális műszeregység 5 colos, a központi kijelző 13, és a furcsa, hogy beszereltek egy hangrendszert, ami 30 km/h felett motorsportos zajt generál. Mi sem értjük, minek.

A futóművet teljesen újragondolták, azzal a céllal, hogy a Fabia RS Rally2-hez hasonló vezetési élményt nyújtson. Az autó állítható sportfutóművet kapott, amelyhez egyedi rugók és lengéscsillapítók társulnak, emellett hidraulikus kézifékkel és első-hátsó zárható differenciálművekkel is felszerelték. A hasmagasságot 70 mm-rel csökkentették a gyári értékhez képest, így még dinamikusabb és sportosabb megjelenést kölcsönözve az autónak.

A hajtáslánc terén nem történt fejlesztés, így a teljesítmény a széria változattal megegyező maradt. A versenyváltozat, az Eynaq, továbbra is 340 lóerős, és összkerékhajtással rendelkezik. Azonban a súlycsökkentésnek köszönhetően 0,9 másodperccel gyorsabb a 0-100 km/h sprint, amely így 4,6 másodperc alatt teljesíthető, míg a végsebessége eléri a 180 km/h-t.

Related posts