Növekvő utasszám és magasabb szintű szolgáltatások – számolt be a KeKo a legutóbbi közgyűlésen.


Kecskemét két év előkészítést követően 2020. január elsejével saját kezébe vette a Volántól a helyi közösségi közlekedés irányítását. A döntés mögött főként a szolgáltatás színvonalával kapcsolatos és költségelszámolási kifogások álltak. A változást az a képviselőtestületi igény is kísérte, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatban az illetékesek öt évente számoljanak be a közgyűlés előtt - erre került sor a mai képviselő-testületi ülésen.

Az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló közlekedésszervező társaság, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. - közismert nevén a KeKo - működésének öt éve alatt jelentős változtatásokat hozott a helyi közösségi közlekedésbe. A területet felügyelő dr. Homoki Tamás alpolgármester az aktuális beszámolóval kapcsolatban elmondta, annak idején rekordidő, 10 hónap alatt állt fel az új rendszer, amely azonnal a Covid nehézségeivel találta szemben magát.

Király József baloldali képviselő szintén pozitívan nyilatkozott a változásokról, ugyanakkor megjegyezte, hogy az induláskor megfogalmazott elvárásaihoz képest még mindig viszonylag alacsony a tömegközlekedést igénybe vevők száma a városban.

A statisztikák világosan tükrözik a fejlődést: a színvonal emelkedése és a tavaly bevezetett bérletkedvezmények eredményeként 2023-ról 2024-re a megvásárolt bérletek száma 150 ezerről közel 230 ezerre nőtt. Ez a 2020-as 90 ezerhez képest igazán figyelemre méltó növekedést mutat. Az utasszám is jelentős javulást mutat, hiszen az elmúlt időszakban 40 százalékkal emelkedett.

A KeKo a minőség felett is őrködik, folyamatosan végzi a járatokat üzemeltető Inter TAN-KER Zrt. szolgáltatási színvonalának vizsgálatát. A beszámolóban leírtak szerint például a járatkimaradások, a tisztaság terén szinte maximális pontszámokat kapott partnerük.

Pászti András hunyadivárosi képviselő, a korábbi Volán-érához viszonyítva, lényegesen kedvezőbbnek ítélte meg a kecskeméti közösségi közlekedés jelenlegi helyzetét, figyelembe véve az új fejlesztéseket és változásokat.

A továbbiakra is rendelkezik jövőképpel a KeKo, a fejlesztések nem álltak meg.

A beszámoló végső megállapítása az, hogy a 2019-es évben végrehajtott közösségi közlekedési átszervezés sikeres lépésnek bizonyult. Emellett hangsúlyozza, hogy a jövőben is elengedhetetlenek a hasonló jellegű intézkedések és fejlesztések, amelyek hozzájárulhatnak a rendszer hatékonyságának növeléséhez.

Related posts