BMW motorok is bekerülhetnek a Mercedes modellekbe.

Az autótörténelem talán legizgalmasabb együttműködése körvonalazódik, ha a hírek igaznak bizonyulnak: a stuttgarti gyártó állítólag bajor támogatással készül plug-in hibrid hajtásláncokat fejleszteni. Ez a partnerség új fejezetet nyithat a fenntartható közlekedés világában.
A Mercedes-Benz új irányvonalat képvisel, amelyben a BMW négyhengeres motorjait alkalmazná hatótávolság-növelős elektromos és konnektoros hibrid hajtásláncaihoz – értesült a brit Autocar német források alapján.
A Mercedes berkeiből származó hír szerint a két cég között elvileg már régóta folynak a tárgyalások a motorcseréről. Az ok banális: a villanyautók elterjedésének belassulása miatt a Mercedes-Benz újragondolja hajtáslánc-stratégiáját, de nincs ideje kifejleszteni egy komplett hibrid rendszer minden elemét.
Hogy valóban létrejön-e a megállapodás, elvileg az év vége előtt kiderül.
Az együttműködésbe elvileg bevont járművek széles palettát fednek le, a kompakt CLA / GLA párostól egészen az E-osztályig, és elvileg a G-osztály tervezett kistestvére is érdekelt lehet az ügyletben.
A "fejlesztési költségek csökkentésére irányuló stratégiai lépés" valószínűleg a BMW által széles körben használt, 2,0 literes, soros négyhengeres, B48-as motorra utal. Ezzel szemben a Mercedes-Benz most kezdi el bevezetni a Geely és a Renault közös vállalatának, a Horse-nak a gyártásában készült másfél literes benzinmotort (136-190 LE), amely már megtalálható az új CLA modellben is. Azonban a hírek szerint ez a motor nem alkalmas hálózatról tölthető hibridekben való alkalmazásra.