Olyan súlyos a helyzet, hogy még a MÁV vezetője is megdöbbent.

10 éve 15 milliárdért felújították a vasúti pályát, mégis elromlanak rajta a dolgok.
A Mforon is hírt adtunk róla: az első valódi nyári hétvége, ráadásul egy háromnapos pünkösdi hosszú hétvégén, a legnagyobb forgalmú vonalon, amely a Balatonhoz vezet, teljesen összeomlott a vasúti menetrend.
Az utasok bizonyára bosszankodnak, ez nem meglepő - az viszont kissé az, hogy a MÁV-csoport vezérigazgatója is bosszankodik. A Facebookon szombat délután megjelent posztban azt írja:
Azonnali vizsgálatot követeltem, mert elfogadhatatlan, hogy egy évtizede "pincétől a padlásig" felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szenvedjenek családok ezrei. Mindez a pünkösdi hosszú hétvége során történt, ráadásul a balatoni vasútvonalon - ezúttal Érd és Tárnok között.
Hegyi Zsolt felidézi: ez az első sorompóhiba itt a héten, ami miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonatforgalomban tetemes késések keletkeznek.
A vonal felújítására 15 milliárd forintot fordítottak, míg a sorompók és a biztosítóberendezések a Siemens közreműködésével kerültek telepítésre. Hegyi Zsolt azonnali és alapos vizsgálatot kezdeményez a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nél, hogy a volt szállítóval együttműködve minél gyorsabban megtalálják a helyzet rendezésének lehetséges megoldását.
A vezérigazgató közleménye szerint a vonatok egy része képes elkerülni az érintett szakaszt, és alternatív útvonalon, a másik érdi vasútvonalon közlekedik. A Haváriaközpont már átvette a forgalom irányítását.
"Köszönöm az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kérek mindannyiuktól"
- írja Hegyi Zsolt.
Vitézy Dávid közben a kelenföldi vasútállomásról osztotta meg tapasztalatait, ahol úgy látja, hogy több mint ezer utas várakozik tanácstalanul a vonatjára. Állítása szerint a tájékoztatás hiányos, és a klímával felszerelt pótlóbuszok egyelőre sehol sem bukkannak fel.