A Valve lehet a virtuális valóság játékok végső reménysugara.

A Meta háttérbe szorítja a virtuális valóság játékokat, de a Deckard headset megjelenése új fejezetet nyithat a technológia világában.
A virtuális valóság régóta ígéri a jövő játékélményét, de 2025-re a lelkesedés megkopott. A Meta, a piacvezető fokozatosan hátat fordít a játékos közönségnek, miközben a metaverzum és az AI kapja a figyelmet. A VR játékosok azonban nem adták fel, és a legnagyobb reményük most a Valve, amely már korábban is megmutatta, hogy képes forradalmasítani egy teljes piacot, elég csak a Steam Deck sikerére gondolni.
A VR játékpiac jelenlegi gondjainak egyik fő oka a Meta prioritásainak eltolódása. A cég hardverei (különösen az Oculus Quest sorozat) valóban piacvezetők lettek, de az utóbbi években a fejlesztők egyre hangosabban panaszkodnak arra, hogy Meta nem kínál megbízható, játékosbarát platformot. A Meta saját Horizon Worlds projektjei dominálják az áruház keresési találatait, miközben a független fejlesztők játékai háttérbe szorulnak. A VR már nem tűnik elsődleges célpontnak a vállalat számára, ami egyes fejlesztők szerint "önbeteljesítő jóslatként" rombolja a piacot.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy alternatívák alig vannak. Az Apple Vision Pro túl drága és a játékosokat nem célozza. A Microsoft és a Google próbálkozásai szinte nyomtalanul eltűntek. A VR játékosok azonban emlékeznek arra, mit tett a Valve a Half-Life: Alyx révén, és a remény most a titokzatos Project Deckard nevű headset felé fordul.
A Deckard pletykák szerint egy új, önállóan működő VR headset érkezik, amely nemcsak hogy önállóan használható, de ha szükséges, számítógéphez is csatlakoztatható. A Steam és a SteamVR ökoszisztéma mögött álló támogatás pedig óriási előnyt jelent: a fejlesztők egy jól bevált és megbízható platformon kínálhatják játékaikat. A Steam Deck tapasztalatainak tükrében a Valve egy olyan terméket hozhat létre, amely valóban válaszol a játékosok igényeire, nem csupán egy technológiai kísérlet, hanem egy valós, működő megoldás.
Ha a Valve valóban 2025 végén bemutatja a Deckardot, az komoly fordulópontot jelenthet a VR játékpiacon. Egy alaposan megtervezett, játékosokra fókuszáló, kiváló minőségű headset nemcsak technológiai szempontból hozhat áttörést, hanem új játékok áradatát is inspirálhatja – hasonlóan ahhoz, ahogy a Steam Deck friss impulzusokat biztosított a kézikonzolok világában.
Sokan még mindig szkeptikusak a VR-rel kapcsolatban, és ez érthető is: a kényelmetlenség, az ár, és a metaverzumos túlzások elriasztják a tömegeket. De a VR játék, ha jól csinálják, különleges és felejthetetlen élményt nyújt. Beat Sabert játszani például semmi máshoz nem hasonlítható.
A VR-játék nem halt még ki, csak egy olyan szereplőre van szüksége, aki komolyan veszi. A Valve lehet ez a szereplő. Már egyszer megmutatták, mire képesek. Ideje, hogy újra megtegyék.