A Spar és a Lidl végül megadta magát, míg az Aldi egyelőre kitart az ellenállás mellett. Ez a megoldás mint egy futótűz, úgy terjed a nagyobb láncok között.


Az önkiszolgáló pénztárak elterjedése látszólag megállíthatatlan folyamat. A nagyvállalatok szerint az automata kasszák bevezetése rengeteg előnnyel jár, de vajon mi történik a boltban dolgozó munkatársakkal? Megvizsgáltuk, hogyan érinti ez az újítás az áruházak alkalmazottait, és milyen kihívásokkal kell szembenézniük a változó környezetben.

Az önkiszolgáló kasszák megítélése rendkívül sokszínű, hiszen vannak, akik élvezettel használják ezeket az automatizált megoldásokat a vásárlás során. Ugyanakkor sokan, ha lehetőségük van rá, inkább távol tartják magukat az önkiszolgáló pénztáraktól. Érdekes módon különféle trükköket is bevetnek a vásárlók, hogy megkerüljék a rendszer szabályait. Ebből a szempontból többször is utánajártunk, hogy a Békés vármegyében található üzletláncok miként értékelik az automata kasszák hatékonyságát, és milyen hatással volt a munkavállalók helyzetére azok bevezetése.

A Sparnál az önkiszolgáló kassza miatt nem mondtak fel senkinek

- válaszolta megkeresésünkre Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs igazgatója.

Kiemelte, hogy minden olyan üzletben, ahol önkiszolgáló kasszák találhatóak, hagyományos kasszák is üzemelnek, így a vásárlók szabadon választhatnak. Jelenleg nem tervezik, hogy egy boltban kizárólag önkiszolgáló kasszák legyenek elérhetők. Az önkiszolgáló kasszák bevezetése nem befolyásolta a munkavállalók helyzetét - tette hozzá.

Jelenleg körülbelül 200 üzletünkben üzemelnek önkiszolgáló kasszák, és ezek száma országszerte már meghaladja a 900-at. Azokban az üzletekben, ahol ilyen eszközök találhatók, a forgalom mintegy 40 százaléka ezeken a kasszákon keresztül zajlik. Terveink között szerepel a telepítések folytatása 2025-ben, és néhány üzlet esetében bővítési lehetőségeket is fontolóra veszünk, figyelembe véve az önkiszolgáló kasszák egyre növekvő népszerűségét - nyilatkozta.

Az Aldi jelenleg még a klasszikus pénztárak használatát részesíti előnyben.

Az Aldi által eljuttatott közleményében kiemelték, hogy diszkont filozófiájuk révén a vásárlók számára egyszerűsített és kényelmes bevásárlási élményt kínálnak, amelyet a gondosan válogatott termékkínálatuk biztosít. Ennek a megközelítésnek része, hogy a kasszák mögött dolgozó munkatársak gyorsan és hatékonyan végzik feladatukat, így a vásárlók számára zökkenőmentesebbé válik a fizetés folyamata. A gyors pénztári rendszer az Aldi egyik jellegzetessége, amely hozzájárul ahhoz, hogy a vásárlók kevesebb időt töltsenek a pénztárnál, ezzel is fokozva az ügyfélélményt.

Related posts